1.09.2008

een horlogemaker tot de verwarde onderdelen





























een goede klant van mij stuurde mij dit gedicht van Tomas Lieske naar aanleiding van de ketting op de foto:

Jullie kleine, zotte, vingernageldikke, hemellichte
onderdelen die in een schommelwankel schakelslinger tempo
tussen de tanden van het rad moeten grijpen maar ontsnapt zijn
uit de gang.

Jullie kopermetalen, overlangs gegroefde springers,
die met zijn allen tijd vermalen, in cilinders
proberen te vertsoppen, op de wijzers van het uurwerk
blijven kloppen.

Jullie felle, harde schittervrouwtjes met je blikken glans
en je tandjes die in mijn dikke vingers bijten en mij steken
in mijn wijzer en mijn slagwerk en mijn spillengang, mijn
gaande werk.

Ach kleine, rotte krengen, herstel de oude tijd.
Slinger naar mijn wens,
balanceer onder mijn loep,
schommel tot mijn genoegen,
en grijp.

No comments:

About Me

I love nice stuff is een atelierverkoop in Rotterdam. Diverse ontwerpers doen mee en verkopen unieke stuks, samples en collectiestukken. Zo worden er o.a. kleding, sieraden, boeken, illustraties en agenda’s verkocht. Alle producten worden op kleinschalige wijze in eigen beheer gemaakt en hebben daarom allen een uniek karakter. Dit jaar vind I love nice stuff voor de tweede maal plaats op 21 en 29 november en 3, 12 en 19 december op twee verschillende locaties, Hoogstraat 8a en Zaagmolenkade 170 te Rotterdam. Deelnemers 2009 Fashion: Mietze B / Monique Poolmans / Steven Van Vliet / Web&Eve Jewellery: Charlotte Wooning / Hester Zagt / Martine Viergever Bags: Marielle Wichards / Soot & Ko Books: Marjolein Delhaas / Onomatopee Print: Anne Berger / Denise Van Leeuwen