8.20.2006

zeemeermin

Na al deze weken in Kopenhagen moest ik natuurlijk nog even de zeemeermin bekijken. Het is inderdaad een klein rotbeeldje wat niet eens zo mooi is, maar het wordt drukbezocht door alle toeristen in de stad. - waarom eigenlijk? Het meest bijzondere ervan is eigenlijk dat ze regelmatig onthoofd of ontarmt wordt. Het beeld heeft blijkbaar een grote aantrekkingskracht tot vandalisme, wat natuurlijk voor Deense begrippen zeer ongewoon is.

Inmiddels ben ik weer thuis, wat ik erg jammer vind. Het trieste weer in Nederland onderschrijft mijn gevoel.
Kopenhagen is een mooie stad, erg makkelijk om in rond te dwalen en me eindeloos te vermaken. Ik heb veel bijzondere mensen ontmoet en mooie inspirerende dingen gezien. Ik ga er zeker nog eens terug komen!


Nu moet ik in Nederland maar eens kijken of ik dit blog nog bij ga houden, ik ga het zeker proberen want ook in ons land zijn genoeg bijzondere dingen om online te delen met de wereld.
Een verzoek uit Denemarken om in het engels verder te gaan, ga ik misschien wel proberen. Het is dus even afwachten welke vorm dit straks aanneemt!
Nu eerst maar eens acclimatiseren aan het Hollandse...

No comments:

About Me

I love nice stuff is een atelierverkoop in Rotterdam. Diverse ontwerpers doen mee en verkopen unieke stuks, samples en collectiestukken. Zo worden er o.a. kleding, sieraden, boeken, illustraties en agenda’s verkocht. Alle producten worden op kleinschalige wijze in eigen beheer gemaakt en hebben daarom allen een uniek karakter. Dit jaar vind I love nice stuff voor de tweede maal plaats op 21 en 29 november en 3, 12 en 19 december op twee verschillende locaties, Hoogstraat 8a en Zaagmolenkade 170 te Rotterdam. Deelnemers 2009 Fashion: Mietze B / Monique Poolmans / Steven Van Vliet / Web&Eve Jewellery: Charlotte Wooning / Hester Zagt / Martine Viergever Bags: Marielle Wichards / Soot & Ko Books: Marjolein Delhaas / Onomatopee Print: Anne Berger / Denise Van Leeuwen