8.09.2006

roadtrip

Gisteren met Jan (mijn huisgenoot) een roadtripje gemaakt door Sjaelland. Je rijd de hoofdstad uit en je bent eigenlijk gelijk op het platteland. Er staan allemaal schattige boerderijtjes, rood geverfde huisjes en grappige kerkjes. Er lopen kleine weggetjes dicht langs de zee, die hier in Denemarken totaal geen bedreiging is zoals in Nederland. Ik heb hier nog geen dijk gezien.

De trip ging op weg naar Møn, een eiland aan de Oostzee. Aan de punt van het eiland ligt Mønt's Klimt - witte krijtrotsen. Het bijzondere van deze rotspartijen is dat je er gewoon naar toe kunt lopen en de zee ook hier wonderbaarlijk kalm is. Tussen de 'pebbles' (die een heerlijk geluid maken als de zee erover kabbelt) liggen fossielen verstopt van versteende visjes.
Ik had ze niet herkent als zodanig maar het zijn inderdaad vreemde ronde 'stenen' met een gat erin. Na lang zoeken hebben we er gelukkig een gevonden!


Vandaag begint Copenhagen Fashion Week, dus daar ik me nu in verdiepen!

No comments:

About Me

I love nice stuff is een atelierverkoop in Rotterdam. Diverse ontwerpers doen mee en verkopen unieke stuks, samples en collectiestukken. Zo worden er o.a. kleding, sieraden, boeken, illustraties en agenda’s verkocht. Alle producten worden op kleinschalige wijze in eigen beheer gemaakt en hebben daarom allen een uniek karakter. Dit jaar vind I love nice stuff voor de tweede maal plaats op 21 en 29 november en 3, 12 en 19 december op twee verschillende locaties, Hoogstraat 8a en Zaagmolenkade 170 te Rotterdam. Deelnemers 2009 Fashion: Mietze B / Monique Poolmans / Steven Van Vliet / Web&Eve Jewellery: Charlotte Wooning / Hester Zagt / Martine Viergever Bags: Marielle Wichards / Soot & Ko Books: Marjolein Delhaas / Onomatopee Print: Anne Berger / Denise Van Leeuwen